![]() |
AKTUALNOŚCI
|
Aktualności IBEZbliża się Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych
Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych to coroczna inicjatywa Komisji Europejskiej, związana z podniesieniem świadomości korzyści płynących z kształcenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?
Zachęcamy do lektury komentarza ekspertki IBE dr Agnieszki Dwojak-Matras na temat raportu „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?”, przygotowanego przez Fundację Digital Poland. Ekspertka IBE zbada doświadczanie bezsensu w szkole
Jak podstawowi aktorzy życia szkolnego przeżywają sytuacje, w których nie odnajdują sensu? Co sprawia, że dla niektórych szkoła staje się przestrzenią odczuwania bezsensu? Co w czasie edukacji zdalnej jest odczuwane przez uczniów i nauczycieli jako bezsensowne? To tylko niektóre pytania badawcze, na które odpowiedzi poszuka dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, badaczka i ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Jak wykorzystać wiedzę o mózgu w edukacji?
Zachęcamy do zapoznania się z raportem „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” autorstwa dr Paula Howard’a-Jones’a z uniwersytetu w Bristolu (UK). Raport został właśnie przetłumaczony na język polski. Umowa na ZSK 5 podpisana!
28 września 2020 r. Instytucja Pośrednicząca MEN podpisała z Instytutem Badań Edukacyjnych umowę o dofinansowanie projektu pozakonkursowego pt.: Wspieranie funkcjonowania i doskonalenie ZSK na rzecz wykorzystania oferowanych w nim rozwiązań do realizacji celów strategii rozwoju kraju (ZSK 5). Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują
Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Z kolei nauczyciele, mimo że dostrzegają wartość nowych technologii, potrzebują wsparcia i praktycznej wiedzy, by pokazać uczniom ich alternatywne użycie – to niektóre z wniosków pierwszej edycji projektu „Smartfony w szkole. Ustalmy reguły gry”. Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity
“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu
Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. |