Podsumowanie 2022 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych
W ubiegłym roku IBE obchodziło 70-lecie działalności. 2022 obfitował w konferencje, seminaria, publikacje, ekspertyzy, nagrody oraz start nowych projektów. Zapraszamy do obejrzenia nagrania.
W ubiegłym roku IBE obchodziło 70-lecie działalności. 2022 obfitował w konferencje, seminaria, publikacje, ekspertyzy, nagrody oraz start nowych projektów. Zapraszamy do obejrzenia nagrania.
Rusza kolejna edycja programu LIDER skierowanego do młodych naukowców. Budżet przedsięwzięcia wynosi 80 mln zł. Nabór będzie trwał od 17 lutego do 8 maja 2023 r.
"Zalecenia żywieniowe w prewencji cukrzycy i chorób nowotworowych" to webinar, które odbędzie się 23 marca w Instytucie Badań Edukacyjnych.
Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz dziewięć instytucji podpisały porozumienie dotyczące programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
Dzięki współpracy Laboratoriów Przyszłości i Skriware, każda szkoła podstawowa w Polsce otrzymuje darmowy dostęp do bazy materiałów edukacyjnych zawartych w "Pakiecie na start", dostępnych na Skriware Academy wraz z dostępem do autorskiej biblioteki modeli 3D Skrimarket oraz narzędzi do modelowania 3D: Creator i 3D Playground.
Redakcja czasopisma "Edukacja Biologiczna i Środowiskowa" organizuje webinar poświęconych edukacji przyrodniczej. Najbliższe spotkanie odbędzie się 12 stycznia. Zapraszamy do rejestracji na to wydarzenie.
Edukatorzy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości od września 2022 r. odwiedzają szkoły podstawowe w całej Polsce i prowadzą bezpłatne warsztaty dla uczniów z wykorzystywania najnowszych technologii. W ciągu niespełna 4 miesięcy zajęcia przeprowadzono dla niemal 40 tys. uczniów w 650 szkołach. Program będzie kontynuowany także w 2023 roku.
- Obecnie pracujemy wraz z CEDEFOP nad opisem systemu kształcenia zawodowego oraz polityk i działań realizowanych na rzecz kształcenia zawodowego w Polsce - wyjaśnia Jerzy Bielecki, ekspert IBE oraz kierownik centrum ReferNet w Polsce.
Wyniki badania PIRLS 2021, które zostaną ogłoszone w maju 2023 roku, pomogą udzielić odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób pandemia i nauczanie zdalne wpłynęły na wiedzę i umiejętności uczniów szkół podstawowych w zakresie czytania. Badanie PIRLS 2021 zostało bowiem realizowane wśród uczniów w najtrudniejszym okresie pandemii (pilotaż wiosną 2020 roku a badanie główne późną wiosną 2021 roku).